Thea Render what's new

Thea Render v3 Logo LightBG W

 

Wat is er nieuw in versie 3.5

  • UV Randomizer
    UV Randomizer is een extra optie in het coördinaten paneel, wat helpt bij het verhelpen van ongewenste patroonherhaling. Dit voegt willekeur toe aan het materiaal voor alle exemplaren die hetzelfde type materiaal gebruiken. Een goed voorbeeld is de parketvloer in het volgende voorbeeld.

    Bitmap Randomizer Comparison

  • Bitmap Randomizer
    Om de UV Randomizer nog krachtiger te maken, introduceert Thea ook de Bitmap Randomizer optie geïntroduceerd. Bitmap Randomizer geeft een extra manier om variatie in scènes aan te brengen. De gebruiker kan meerdere bitmaps aan een kanaal toewijzen, die dan willekeurig worden toegepast op exemplaren die hetzelfde materiaal gebruiken. Één extra optie bij de Bitmap Randomizer is dat de waarschijnlijkheid van iedere textuur kan worden ingesteld. Zoals men zou verwachten is de Bitmap Randomizer niet beperkt tot afbeeldingen; ook procedurele texturen kunnen worden gebruikt. Tenslotte kan de Bitmap Randomizer worden gecombineerd met de UV Randomizer om met weinig moeite slimme materialen te creëren.

  • Random Glints (glimmers)
    Met de toevoeging van Random Glints is het gemakkelijker dan ooit om glinsterende oppervlakken te maken waar kleine spiegelende vlokken in zitten die op het licht reageren. Hoewel dit effect al bereikt kan worden met behulp van normal maps, is de nieuwe feature goed geïntegreerd in de materiaal-instellings-workflow en kan deze met een enkele klik geactiveerd worden.

    Random Glints

  • Ondersteuning van Substance 3D Materialen
    In versie 3.5 van Thea Render is geïntegreerde ondersteuning van Substance Materialen toegevoegd. Er is geen noodzaak meer om Substance Materialen te converteren naar Thea-materialen, aangezien .sbsar bestanden nu rechtstreeks in de Thea Materialen-Editor kunnen worden geopend. Hier kunnen dan de Substance 3D parameters direct bewerkt worden.

  • Global Coordinates
    Global Coordinates is een workflowverbetering die het omgaan met coördinaten eenvoudiger maakt. Global Coordinates zorgt ervoor dat de verschillende bitmaps van een materiaal niet meer één voor één hoeven worden aangepast, maar de gebruiker kan ze allemaal tegelijk aanpassen.

    Global Coordinates

  • Meer updates
    • SketchUp 2022 ondersteuning (op macOS nog geen M1 ondersteuning)
    • Intel Open Image Ruisverwijderaar geactualiseerd naar versie 1.4.1 met verbeterd detailbehoud
    • Nieuw ontwerp van de Material Editor
    • Slimme synchronisatie van coördinaten (Helpt bij het aanpassen van alleen coördinaten in texturen die dezelfde waarden gebruiken in het hele materiaal.)
    • Puntlicht Intersectie (Maakt puntlichtbronnen zichtbaar wanneer Soft Radius actief is en versnelt het uitrekenen van Caustics van hoog-reflectieve materialen.)

 


Wat is er nieuw in versie 3.0

  • Herbelichtingseditor
    Herbelichting stelt de gebruiker in staat om oneindig veel afbeeldingen te genereren uit één enkele render. Wanneer herbelichting aanstaat, kan iedere lichtbron in de scène worden aangepast (intensiteit, kleur en status) en kunnen verschillende licht setups worden vastgelegd als een Snapshot. Deze snapshots kunnen weer terug ingeladen worden in de Doka voor verdere bewerking of geëxporteerd als een afbeeldingsbestand.

  • Intel® Open Image Denoiser
    De Intel Open Image Denoiser is nu geïntegreerd in Thea Render. De AI-versnelde ruisverwijderaar geeft afbeeldingen van hoge kwaliteit zonder ruis en werkt op de CPU.

  • Interactieve ruisverwijdering
    Ruisverwijdering met Intel’s en NVidia’s AI denoisers is ook mogelijk tijdens een interactieve render.

  • Ondersteuning voor NVIDIA® CUDA 11
    Thea Render maakt gebruik van de laatste NVIDIA CUDA techniek, die ondersteuning voor de NVIDIA Ampere architectuur introduceert.

  • Adaptive Tracing
    Adaptive Tracing is een techniek die moeilijke belichtingsscenario’s oplost, zoals schitteringen van een puntlichtbron, zon-zwembad schitteringen en diffuse interreflecties. Dit resulteert in afbeeldingen met een hoger dynamisch bereik en lichteffecten die eerder onmogelijk waren.

  • Willekeurige Kleur Textuur
    Willekeurige kleur is een procedurele textuur die kan worden gebruikt om variatie toe te voegen aan herhaalde componenten en die rijk uitziende afbeeldingen creëert voor gras, struiken, bomen, houten vloeren en meer.

  • Proxy materiaalbewerking
    Thea Proxy materialen kunnen nu met een klik op de knop worden bewerkt met de Material Editor.

  • Betere verversing van hoge resolutie productierenders
    Hoge resolutie afbeeldingen verversen nu sneller, zonder de interface te bevriezen.

  • Geoptimaliseerde Glareberekening
    Glare wordt nu multithreaded uitgerekend en CPU/GPU geaccelereerd, waardoor het veel sneller is.

  • Snellere updates aan interactieve scènes
    Scènes met veel geometrie presteren sneller tijdens interactieve rendering on objectverplaatsing is nu een stuk sneller.

  • Meer updates
    • Ondersteuning voor Lindalë Skatter™ v2
    • Out-of-core Rendering
    • Multithreaded export
    • HDR Region Render
    • Verbeterde Kanalen
    • Verbeterde interactiviteit
    • UI verbeteringen